неділя, 11 квітня 2010 р.

Науково-дослідний центр візуальної культури

Національний університет «Києво-Могилянська академія»


ВІЗУАЛЬНИЙ ДИСПОЗИТИВ / СОЦІАЛЬНИЙ ДИСПОЗИТИВ

Конференція

12 – 16 квітня 2010, Київ

Програма:

12.04.2010

Понеділок

(англійською)

16.00

Вступ. Ольга Брюховецька. Знання/Мистецтво/Політика

Нікіта Кадан. Практики самоорганізації в Молодому українському мистецтві

Перерва на каву

18.00

Галіт Ейлат. Від уяви до радикального мислення.

Дискусія

13.04.2010.

Вівторок

(англійською)

Диспозитив міста

16.00

Вступ. Ольга Брюховецька. Ландшафтна теорія.

Перегляд. Масао Аадачі. «Також відомий як серійний убивця». Японія, 1969.

Перерва на каву

18.00

Візуальна лабораторія

Анна Гуріна. Кіно і місто

Ольга Брюховецька. Екран сновидіння: негативний ландшафт в роботі «Аналепсіс»

Перегляд. Шон Снайдер. «Аналепсіс». 2003 – 2004.

Дискусія

14.04.2010

Середа

(англійською)

Диспозитив тюрми

16.00

Вступ. Галіт Ейлат. Зле в основі.

Перегляд. Артур Змієвський. «Повтор». Польща, 2005.

Перерва на каву

18.00

Групова інтерпретація

Що повторено в «Повторі»?

Модератор Ольга Брюховецька.

15.04.2010

Четвер

(українською)

16.00

Євгенія Білорусець. Презентація фото-проекту про бідність в Україні.

18.00

Запуск проекту Судовий Експеримент, інсталяція-в-процесі

Презентація першого числа журналу соціальної критики «Спільне».

Дискусія

Криміналізація протесту.

Віталій Атанасов, Євгенія Білорусець, Олександр Володарський, Андрій Мовчан, Сергій Мовчан.

Модератор Ольга Брюховецька

16.04.2010

П’ятниця

(українською)

16.00

Рідінг-група

То що таке диспозитив?

18.00

Колективний проект «Парті», експеримент із самоорганізації.


«Візуальний Диспозитив / Соціальний Диспозитив» – це перша конференція у рамках проекту «Мистецтво/Знання/Політика», який об’єднує політично ангажованих митців, критичних інтелектуалів та активістів на платформі Центру Візуальної Культури (ЦВК), що заснований в 2008 році як науково-дослідна інституція Національного університету «Києво-Могилянська академія».


У критичній філософській традиції диспозитив відсилає до видимих і невидимих форм владних відносин, які можна знайти в різних соціальних практиках. Конференція досліджує застосування концепції «диспозитив» до різних соціальних форм (Місто,Тюрма) та експериментує з різними практиками опору, заснованими на самоорганізації.


Конференція відкриється рефлексією над інституційним контекстом, в якому вона відбувається - галерейним приміщенням колишнього Центру Сучасного Мистецтва, заснованого Джорджем Соросом, що зараз є частиною університетського містечка. Які найкращі шляхи трансформації цього простору?


Український художник Нікіта Кадан обговорить практики самоорганізації в Молодому українському мистецтві, спираючись значною мірою але не виключно на власний досвід члена мистецької групи РЕП (революційна експериментальна платформа), яка була утворена в кінці 2004 року в просторі, де відбувається конференція.


Галіт Ейлат, кураторка, засновниця і директорка Цифрової мистецької лабораторії чи Ізраїльського центру цифрового мистецтва огляне різні акції і проекти Центру щоб продемонструвати, як критичний підхід до насильства і терору, до репресивної влади і офіційного правління може виробити прогрес від уяви до радикального мислення і, можливо, привести до радикального руху.


Диспозитив міста аналізується на основі Ландшафтної теорії (fûkeiron), запропонованої японським марксистом Масао Адачі в 1960-ті роки. Показ його фільму «Також відомий як серійний убивця» (1969), що є найбільш послідовною імплементацією цієї теорії в кіно, супроводжуватиметься візуальною лабораторією, яку презентуватимуть Анна Гуріна, студентка магістерської програми з культурології і Ольга Брюховецька, доцент кафедри культурології та спів-засновниця ЦВК разом із художником Шоном Снайдером. Анна Гуріна обговорюватиме свою магістерську роботу, присвячену місту і кіно. Ольга Брюховецька дослідить концепцію екрану сновидінь у зв’язку із ландшафтною теорією та негативний ландшафт у роботі Шона Снайдера «Аналепсіс» (2003 – 2004). Шон Снайдер візьме участь у дискусії після перегляду його роботи.


У якості дослідження диспозитива тюрми учасники конференції запрошуються до вироблення колективної інтерпретації проекту Артура Змієвського «Повтор» (2005). У передмові до показу Галіт Ейлат розкаже про Тюремний експеримент Зімбардо, на якому ґрунтується «Повтор» та про свій кураторський проект «Зле в основі», який включає «Повтор». Під час колективної інтерпретації учасники протиставлять різні версії того, що повторено у «Повторі».


Під час конференції буде запущено мистецький і активістський проект «Судовий Експеримент», що є документацією судового переслідування українських активістів. Куратор проекту Євгенія Білорусець, фотограф, авторка та редакторка літературного журналу «Простори», сама зазнала судового переслідування за участь у протестах проти незаконної забудови у Києві. Проект включає інсталяцію-в-процесі виставки і серію дискусій. На першій дискусії активісти, які переслідуються за політичні і соціальні протести, підсумують свій досвід і обговорять практичні питання опору. Ця дискусія є частиною презентації журналу соціальної критики «Спільне», що є першим паперовим виданнями українських нових лівих. Перше число присвячене криміналізації бідності, редактором випуску є соціолог Анастасія Рябчук. Євгенія Білорусець презентує свій фото-проект про бідність в Україні.


Як можливий підсумок, рідінг-група, сформована під час конференції, обговорить тексти Фуко, Дельоза і Агамбена, намагаючись з’ясувати питання: «то що ж таке диспозитив?»


Конференція «Візуальний Диспозитив/ Соціальний Диспозитив» орієнтована на процес і включає чисельні форми комунікативної і соціальної діяльності (дискусії, групові інтерпретації, лабораторії, гідінг-групи, інсталяції-в-процесі), які засновані на ідеї самоорганізації. Конференція закриється експериментом із самоорганізації, що називатиметься «Парті».


З 12 по 14 квітня робочою мовою конференції є англійська, 15 і 16 квітня – українська. Конференція проходить без перекладу

Детальніша інформація -

http://vcrc.ukma.kiev.ua/uk/


Як нас знайти:

Вул. Сковороди, 2 (ст. м. Контрактова площа)

Перший поверх Староакадемічного корпусу Національного університету «Києво-Могилянська академія» (вхід з Контрактової площі в дерев’яну браму)

Вхід вільний


Немає коментарів:

Дописати коментар