понеділок, 1 березня 2010 р.

Щодо можливого переходу на семестри та кредитно-модульну систему



Під час Публічних академічних зборів 5 лютого було обговорено питання можливого переходу на семестри та кредитно-модульну систему.

Семестри

Причиною можливого переходу на семестрову систему є вимога Міністерства освіти і науки України щодо збільшення кількості навчальних тижнів відповідно до вимог законодавства: НаУКМА не вистачає двох тижнів до встановленої норми у 35 тижнів.
Перехід на семестрову систему дозволяє вирішити цю проблему через зменшення періоду іспитових сесій (скасування весняної сесії).
У разі збереження триместрової системи необхідно буде скасувати тижні самостійної роботи або зменшити літні канікули.
Існує три проекти переходу на семестрову систему.
1) «16/19»: семестри тривалістю 16 та 19 тижнів, відсутність ТСР в першому семестрі, сесія до Нового року;
2) «18/18»: рівні семестри тривалістю по 18 тижнів кожен, лишаються ТСРи, сесія після новорічних канікул, початок ІІ семестру одразу після першої сесії (саме цей проект було рекомендовано навчально-методичною комісією, що складається з деканів усіх факультетів);
3) «15/22»: семестри тривалістю 15 та 22 тижні, зберігаються 2 ТСРи, сесія до Нового року.

Кредитно-модульна система

Іншою новацією, запланованою в Академії, є запровадження кредитно-модульної системи (КМС). Міністерство освіти і науки пов’язує її запровадження з Болонським процесом, зокрема, з переходом на Європейську кредитно-трансфертну систему (ЄКТС). Утім, уважне вивчення документів, що регулюють введення ЄКТС, виявляє надуманість такого зв’язку. Головним принципом Болонського процесу є автономія університету, зокрема у питанні форми оцінювання студентів. ЄКТС покликана просто узгодити різні національні схеми нарахування кредитів за курс.
Кредитно-модульна система, натомість, є українським «ноу-хау» початку 90-их, яку було запроваджено в деяких університетах з 2004 року. Результатом цього стало стрімке зростання обсягу звітностей для викладачів, штучне роздування навчальних планів та програм, збільшення навантаження на викладачів, знецінення семінарських занять. Викладання фактично було зведено до технічного функціонерства.
КМС не пов’язана з Болонським процесом. Вимоги МОН так само стосуються тільки ЄКТС. Фактично, впровадження КМС суперечить принципам автономії університету, проголошених Болонською декларацією.

Шлях реформування Академії

Існує максимально зручний для студентів і викладачів спосіб реформування навчального процесу в НаУКМА, при якому виконуються вимоги законодавства щодо кількості навчальних тижнів та зберігаються головні переваги триместрової системи. При запровадженні схеми «15/22» навчальний рік можна умовно поділити на 5 етапів (learning units в термінології ЄКТС) по 7 тижнів. Таким чином, в Академії залишається можливість проведення коротких курсів по 7 тижнів, котрі раніше проводились в літньому триместрі.
Окрім того, проект «15/22» передбачає зимову сесію до Нового року, що дозволяє повноцінно провести новорічні свята, а також економить гроші та час студентам з інших міст. Зимові та літні канікули зберігаються в повному обсязі. До того ж, залишаються обидва тижні самостійної роботи (ТСР).

Немає коментарів:

Дописати коментар