вівторок, 23 березня 2010 р.

25 березня – 2 квітня, 2010

Міжнародна конференція

International conference March 25 – April 2, 2010

ПРИВИД БОГА

РЕЛІГІЯ, АНТИКЛЕРИКАЛІЗМ, АТЕЇЗМ

THE SPECTRE OF GOD

RELIGION, ANTICLERICALISM, ATHEISM


lodek, Chupa-Cruz, 2010

Політична теологія сьогодні.
Релігійний ренесанс в суспільстві пізнього капіталізму.
Європа, християнство та іслам: сакралізація і демократія.
Втеча від релігії: вірити без Бога.
Христос як революційний атеїст.
New Age політики.
Нове іконоборство: клерикальний фашизм проти сучасного мистецтва.


Political Theology Today.
Religious Revival in the Society of Late Capitalism.
Europe, Christianity and Islam: Sacralization and Democracy.
Escape From Religion: to Believe Without God.
Christ as a Revolutionary Atheist.
New Age of Politics.
New Iconoclasm: Clerical Fascism versus Contemporary Art.



Метою конференції є аналіз ролі релігії в сучасному постсекулярному суспільстві, а також з’ясування соціальних, ідеологічних та візуальних умов її побутування.


ПРОГРАМА

25 березня, четвер
Дослідницька читальна зала, Староакадемічний корпус, 2=й пов., вул. Сковороди, 2

15.00.
Вступне слово перекладача. Андрій Рєпа. Мішель Онфре – філософ сонячного постхристиянства.
Мішель Онфре. Опіум народу: аналіз та критика.
Презентація перекладу книги Мішеля Онфре «Трактат атеології: Фізика метафізики» («Ніка*Центр», 2010).
Центр візуальної культури, Староакадемічний корпус, 1=й пов., вул. Сковороди, 2

18.00.
Євграф Дулуман. Бог в релігії: спільна сутність в багатоманітних проявах.

26 березня, п’ятниця, 18.00
Центр візуальної культури, Староакадемічний корпус, 1=й пов., вул. Сковороди, 2

Алєксандр Філіппов. Карл Шмітт: між raison d’Etat і політичною теологією.

27 березня, субота, 17.00
Центр візуальної культури, Староакадемічний корпус, 1=й пов., вул. Сковороди, 2

Себастьян Дуда. «Повернення Бога» та деякі зустрічні можливості для християнства і лівиці.

29 березня, понеділок, 17.00
Центр візуальної культури, Староакадемічний корпус, 1=й пов., вул. Сковороди, 2

Оксана Горкуша. Релігія на роздоріжжі епох: людські запити і божественні відповіді (європейсько*християнський контекст).
Ганна Трегуб. Український проект втечі від релігії: повернення до магії як вияв «релігійного ренесансу».
Кирил Говорун. Про неофітство в «клерикалізації».
Петро Зуєв. Церква та держава: проблеми церковного життя очима кола архімандрита Спиридона Кислякова (+1929).
Олексій Радинський. Погода в православному світі.
Аліса Ложкіна. Релігія і сучасне мистецтво / сучасне мистецтво як релігія.


Модератор – Василь Черепанин.

30 березня, вівторок, 17.00
Центр візуальної культури, Староакадемічний корпус, 1=й пов., вул. Сковороди, 2

Гліб Афендик. Атеїстична діалектика психоаналізу.
Ніка Пона. Теологія і/чи політика? Шмітт, Аґамбен, Жижек.
Леся Кульчинська. Бог 2.0. Релігійний досвід користувача Інтернету.
Володимир Артюх. Наративи секулярності для української ситуації.
Андрій Мовчан. Клерикалізм і новітня інквізиція.
Андрій Рєпа. Нігілізм, атеїзм, Просвітництво: зміна акцентів.


Модератор – Василь Черепанин.

31 березня, середа, 18.30
Центр візуальної культури, Староакадемічний корпус, 1=й пов., вул. Сковороди, 2
Візуальна лабораторія #11. Real Estate of the Church.

Катерина Рубан. Real Estate Church: етно*еко*агора.
Леся Кульчинська. Церковно*розважальний комплекс: релігійність у спальних районах Києва.


1 квітня, четвер, 18.00
Центр візуальної культури, Староакадемічний корпус, 1=й пов., вул. Сковороди, 2

Хосе Казанова. Досліджуючи пост*секулярне: три значення «секулярного» та їх можливе розширення.

2 квітня, п’ятниця, 18.00
кіноклуб, вул. Набережно=Хрещатицька, 27, бурса, кім. #13

Д/ф «Корінь всього зла?», Ричард Докінз, Велика Британія, 2006.
Д/ф «Religulous», Ларрі Чарльз, США, 2008.


УЧАСНИКИ

Артюх Володимир, аспірант кафедри культурології НаУКМА.
Афендик Гліб, студент маґістерської програми «Культурологія»
НаУКМА.
Говорун Кирил, архімандрит, науковець.
Горкуша Оксана, відділення релігієзнавства Інституту філософії
ім. Г.Сковороди НАН України.
Дуда Себастьян, філософ, теолог, публіцист (Польща).
Дулуман Євграф, філософ, релігієзнавець, активіст атеїстич.
ного руху.
Зуєв Петро, протоієрей, публіцист.
Казанова Хосе, соціолог, Центр релігії, миру і світових справ,
Берклі, університет Джорджтауна (США).
Кульчинська Леся, аспірантка Інституту мистецтвознавства,
фольклористики та етнології ім. М.Рильського НАН України.
Ложкіна Аліса, художній критик, журнал «Топ*10».
Мовчан Андрій, студент філософського факультету КНУ
ім. Т.Шевченка, активіст.
Онфре Мішель, філософ, засновник Народних університетів
(Франція).
Пона Ніка, студентка кафедри культурології НаУКМА.
Радинський Олексій, аспірант кафедри культурології НаУКМА.
Рєпа Андрій, культуролог, перекладач, публіцист.
Рубан Катерина, аспірантка кафедри культурології НаУКМА.
Трегуб Ганна, студентка маґістерської програми з релігієзнавства КНУ ім. Т. Шевченка.
Філіппов Алєксандр, керівник Центру фундаментальної
соціології, Інститут гуманітарних історико*теоретичних
досліджень (Вища школа економіки) (Росія).
Черепанин Василь, кафедра культурології, керівник Центру
візуальної культури НаУКМА.


Центр візуальної культури
Національного університету «Києво*Могилянська академія»
Україна, 04655, Київ, вул. Г.Сковороди, 2
http://vcrc.ukma.kiev.ua/uk/


The aim of the conference is to analyze the role of religion in contemporary post=secular society and to reveal social, ideological and visual circumstances of its everyday existence.

PROGRAM

March 25, Thursday
Research Reading Room, Old Academic Building, 2nd floor, 2 Skovorody St.


15.00.
Translator’s foreword. Andriy Ryepa. Michel Onfray, a philosopher of solar post*Christianity.
Michel Onfray. Opiate of the people: analysis and critique.
Presentation of Michel Onfray’s Traite d’atheologie: Physique de la metaphysique translation (“Nika*Centre”, 2010).
Visual Culture Research Centre, Old Academic Building, 1st floor, 2 Skovorody St.

18.00.
Yevgraph Duluman. God in religion: common essence in multifarious manifestations.

March 26, Friday, 18.00
Visual Culture Research Centre, Old Academic Building, 1st floor, 2 Skovorody St.


Alexandr Filippov. Karl Schmitt: between raison d’Etat and political theology.

March 27, Saturday, 17.00
Visual Culture Research Centre, Old Academic Building, 1st floor, 2 Skovorody St.


Sebastian Duda. The “return of God” and some encounter opportunities for Christianity and the Left.

March 29, Monday, 17.00
Visual Culture Research Centre, Old Academic Building, 1st floor, 2 Skovorody St.


Oxana Gorkusha. Religion at the crossroads of history: human requests and divine answers (European*christian context).
Hanna Tregub. Escape from religion: Ukrainian project. The resumption of magic as “religious revival” expression.
Cyril Hovorun. On neophytes in the “clericalization”.
Petro Zuyev. Church and state: problems of church life from the archimandrite Spyrydon Kysliakov’s (+1929) circle point of view.
Oleksiy Radynskyi. Weather forecast for an orthodox world.
Alisa Lozhkina. Religion and contemporary art / contemporary art as religion.


Moderator – Vasyl Cherepanyn.

March 30, Tuesday, 17.00
Visual Culture Research Centre, Old Academic Building, 1st floor, 2 Skovorody St.


Glib Afendyk. Irreligious dialectics of psychoanalysis.
Nika Pona. Theology and/or politics? Schmitt, Agamben, Zizek.
Lesia Kulchynska. God 2.0. Religious experience of the web user.
Volodymyr Artyukh. Narratives of secularization for Ukraine.
Andriy Movchan. Clericalism and modern inquisition.
Andriy Ryepa. Nihilism, atheism, Enlightenment: change of accents.


Moderator – Vasyl Cherepanyn.

March 31, Wednesday, 18.30
Visual Culture Research Centre, Old Academic Building, 1st floor, 2 Skovorody St.
Visual Lab #11. Real Estate of the Church.

Kateryna Ruban. Real Estate Church: ethno*eco*agora.
Lesia Kulchynska. Church within the shopping mall: Kyiv neighborhood religiosity.


April 1, Thursday, 18.00
Visual Culture Research Centre, Old Academic Building, 1st floor, 2 Skovorody St.


Jose Casanova. Exploring the post*secular: three meanings of “the secular” and their possible transcendence.

April 2, Friday, 18.00
Cinema Club, 27 Naberezhno=Hreshchatytska St., Bursa, room #13

Film The Root of All Evil? by Richard Dawkins, Great Britain, 2006.
Film Religulous by Larry Charles, USA, 2008.


PARTICIPANTS

Afendyk Glib, “Cultural Studies” (MA) student, NaUKMA.
Artiukh Volodymyr, PhD student, Cultural Studies Department,
NaUKMA.
Casanova Jose, sociologist, Berkley Center for Religion, Peace,
and World Affairs, Georgetown University (USA).
Cherepanyn Vasyl, Cultural Studies Department, Head of the Visual
Culture Research Centre, NaUKMA.
Duda Sebastian, philosopher, theologian, publicist (Poland).
Duluman Yevgraph, philosopher, scholar of religion, atheistic
movement activist.
Filippov Alexandr, Head of the Centre for Fundamental Sociology,
Institute for Theoretical and Historical Studies in the Humanities
(Higher School of Economics) (Russia).
Gorkusha Oxana, Religious Studies Department, Skovoroda
Institute of Philosophy, NASU.
Hovorun Cyril, archimandrite, scholar.
Kulchynska Lesia, PhD student, Rylsky Institute of Art Studies,
Folklore and Ethnology, NASU.
Lozhkina Alisa, art critic, Top 10 magazine.
Movchan Andriy, student of the Faculty of Philosophy, Taras
Shevchenko National University of Kyiv, activist.
Onfray Michel, philosopher, the founder of People’s universities
(France).
Pona Nika, student of the Cultural Studies Department, NaUKMA.
Radynskyi Oleksiy, PhD student, Cultural Studies Department,
NaUKMA.
Ruban Kateryna, PhD student, Cultural Studies Department,
NaUKMA.
Ryepa Andriy, scholar of culture, translator, publicist.
Tregub Hanna, “Religious Studies” (MA) student, Taras
Shevchenko National University of Kyiv.
Zuyev Petro, protoiereus, publicist.


Visual Culture Research Centre
National University of Kyiv*Mohyla Academy
2 Skovorody St., 04655 Kyiv, Ukraine
http://vcrc.ukma.kiev.ua/uk/

8 коментарів:

  1. Ганьба проводити конференцію з атеїзму в національному університеті, який заснував святий Петро Могила!

    ВідповістиВидалити
  2. Така конференція - це плювок в лице усім християнам, які готуються з чистою душею зустріти Воскреслого Христа, що вмер за всіх нас грішних, в тому числі й за організаторів цієї конференції

    ВідповістиВидалити
  3. А проведення літургій - це "плювок" в обличча всім атеїстам, будистам, юдеям, конфуціанцям, сінтоїстам, індуїстам, мусульманам, свідкам Є-ви? Бачу, тут завелися "войовничі теїсти", що повністю копіюють радянську схему і під плюралізмом і свободою совісті розуміють тотальне торжество "СВОГО", єдиного, істинного і неподільного. Слідкуйте за собою!

    ВідповістиВидалити
  4. а чому Ви, Борисе, не звернули увагу на те, що в назві конференції присутнє не тільки слово "атеїзм", але і "релігія"?

    і до того ж, чому це ганьба - проводити таку конференцію в КМА? то може, будь-яка наукова конференція через своє апріорне неврахування релігійності і святість нетлінних мощів Могили не личить нашому вишу?

    ВідповістиВидалити
  5. Тут не завелися "войовничі теїсти", що повністю копіюють радянську схему і під плюралізмом і свободою совісті розуміють тотальне торжество "СВОГО", єдиного, істинного і неподільного, бо на відміну від переконаних християнин, які лише відстоюють свою віру, "войовничі атеїсти" не тільки не визнавали Бога, але й воювали з Ним, знищуючи і осквернюючи храми, переслідуючи мільйони вірних, ув'язнюючи і навіть страчуючи їх. Пам'ятайте про це.

    ВідповістиВидалити
  6. Взяли вони його з собою і повели в Ареопаг, кажучи: «Чи можемо ми знати, що то за нова наука, якої ти навчаєш? Бо дивні речі ти нам оповідаєш. Тому й хочемо знати, що б воно могло бути». Афіняни бо всі, а й захожі чужинці, що жили між ними, на те тільки витрачали час, щоб або щось говорити, або слухати новин.Тоді Павло підвівся серед Ареопагу і промовив: «Мужі-атеняни, зо всього бачу, що ви вельми побожні.Переходячи через ваше місто і приглядаючися до ваших святощів, я знайшов жертовник, на якому було написано: Невідомому богові. Те, отже, чому ви, не відаючи його, поклоняєтеся, те я вам звіщаю. Бог, що створив світ і все, що в ньому, він, бувши Владикою неба і землі, не живе у рукотворних храмах,ані не приймає служби з рук людських, немов би він потребував чогось, даючи сам усім життя, дихання і все.Він створив з одного ввесь рід людський, щоб він жив по всій земній поверхні, призначивши встановлені часи і границі їхнього оселення,щоб вони шукали Бога, чи, може, навпомацьки не знайдуть його, -хоч він від кожного з нас недалеко. У ньому бо живемо, рухаємося й існуєм, як деякі з ваших поетів сказали: Бо й ми з його роду. Бувши, отже, з Божого роду, ми не повинні думати, що божество подібне до золота чи срібла, чи каміння, твору мистецтва і людської вигадки.Та, не зважаючи на ті часи незнання, Бог тепер усюди звіщає людям, щоб усі каялися,бо він настановив день, коли він буде судити світ по справедливості, через чоловіка, якого він призначив і всім дав поруку, воскресивши його з мертвих» (Діян. Ап.17,19-31)

    ВідповістиВидалити
  7. Молітесь Богові одному,
    Молітесь правді на землі,
    А більше на землі нікому
    Не поклонітесь.
    (Тарас Шевченко)

    ВідповістиВидалити
  8. "А хто спокусить одного з тих малих, що вірують у Мене, такому було б ліпше, якби млинове жорно повішено йому на шию, і він був утоплений у глибині моря" (Мф.18.6)

    ВідповістиВидалити