вівторок, 2 березня 2010 р.

Газета Свідомо про Справу Івашини

"Гебістські методи"

Максим Опанасенко, 18 лютого, 15:38

«Виступиш на дискусії, підтримаєш ідею студентів і висловиш свою точку зору щодо змін в Могилянці, і вже за два дні з’являється документ про заборону викладати для магістрів. Дивний збіг».


Олександр Олексійович Івашина 14 років викладав культуру п'яти- та шестикурсникам Києво-Могилянської академії. Минулого тижня, коли студенти провели референдум, протестуючи проти змін правил навчання, Івашина теж проголосував проти. Через два дні Рада факультету заборонила з наступного року викладачам без вчених ступенів викладати на магістеріумі. На зустрічі з президентом Могилянки викладач назвав це помстою.


Невже у ВНЗ, який уславився духом свободи, репресії? "Свідомо" опитало усі сторони, щоб ви могли зробити власні висновки.


ВИКЛАДАЧ


Президент пообіцяв розібратися з Вашою ситуацією. Ви говорили з ним сьогодні?


Квіт опирається на те, що йому нічого про це невідомо і коли я до нього підійшов, то він сказав що розбереться. Але ніяких подальших кроків я зараз не бачу.


А що, на Вашу думку, сталося?


Я це називаю гебістськими методами управління, що залишилися з радянських часів.


Так, є документ про те, що Міністерство забороняє людям без ступеня читати в магістеріумі, але є виключення – Вчена рада може кожен рік давати дозвіл особливим викладачам викладати для магістрів. І до цього кожен рік такий дозвіл мені давали. І не тільки мені, а й іншим викладачам.


Після цього референдуму і студентського спротиву, мій завкафедри пояснив – раз Ви пішли на конфлікт – отримуйте. З нового навчального року я тепер не маю права викладати для магістрів. Вони вважають висловлювання своєї думки і виступ на обговоренні – конфліктом. Якесь дике поняття…


Вам висунули претензію, що у Вас немає вченого ступеня. А яка у Вас освіта?


Вища. Я закінчив історичний факультет університету Шевченка у 1986 році. Якщо переводити на сучасні ступені, то я вважаюсь магістром.


А досвід роботи?


В Академії я працюю з 1992 року. Спочатку викладав на бакалавраті. А коли в 1996 році в Могилянці з’явився магістеріум, то я одразу почав викладати там.


Розробив власний курс - «Постмодернізм». Пізніше мені дісталися курси «Постструктуралізм» і «Франкфуртська школа» і я їх всі читав 14 років.


А в якийсь момент вони вирішили так – раз людина виступає проти, то ми йому покажемо його місце. Це генеральська свідомість – раз ти не маєш достатню кількість зірочок на погонах, то як ти взагалі можеш на щось претендувати. І такі настрої деяких людей сильно заважають академії


Вчора Ви казали про «альтернативність» Ваших поглядів. В чому це проявляється?


Я вказав на те, що взагалі є альтернативні погляди, є викладачі, які бачать європейську освіту не так, як її бачить керівництво або міністерство. Але їх ніхто не розглядає. А тепер ще й мстяться за це.


Як відреагували студенти?


Я знаю, що студенти, яким я викладаю, збиралися пікетувати кафедру філософії, якщо раптом все це залишиться в силі. Але поки ще мало що зрозуміло, тому вони мабуть чекають остаточного рішення.


Багато дисциплін викладаєте?


Чотири великих. «Постмодернізм», «Франкфуртська школа», «Постструктуралізм», «Культура і влада».


І що з ними буде, якщо викладача відсторонили?


Поки що дочитуватиму. Заборона має початися з наступного навчального року. Завкафедри має знайти інших викладачів. Він вже порекомендував моїм студентам, а нині молодим викладачам, щоб вони взяли мої курси, а я в цей час захищався.


Така ситуація склалася тільки з Вами?


Ні, я знаю під цю заборону потрапили ще як мінімум двоє.


Один хлопець, Денис Король, теж з нашої кафедри. Він зараз захищається, але теж втрапив в список «небажаних». І ще один викладач археології, але йому рада факультету і власне декан пообіцяв «обійти» цю заборону.


Тобто, на «Археології» можна, а на нашій, яка проштрафилась і найактивніше підтримала студентів – ні.


СТУДЕНТКА


Аспірантка Могилянки, мотор протестів Інна Совсун:


"Івашина має величезну підтримку серед студентів. Вони коли дізналися, то хотіли бойкотувати заняття і мітингувати. Але ж поки немає остаточного рішення, тому вони ходять на пари. Ця заборона – не просто формальність. Я думаю, що відсторонили його тому що є деякі сили, котрі цього захотіли. Він виступив тоді коли у нас захід був проти введення семестрів і модульних. Єдиний зі старших викладачів прийшов і виступив. І зараз під заборону викладати потрапили ще двоє, але я думаю, що це все спрямовано конкретно проти Івашини. Він гігант, правда».


АДМІНІСТРАЦІЯ


Заступник декана факультету гуманітарних наук Могилянки Дмитро Мазін:


"Таке рішення по Івашині і події навколо нововведень в академії – простий збіг. Ви зрозумійте, в нас відбуваються перевірки з Міністерства освіти і науки. І дійсно викладачі без вченого ступеня не можуть викладати для магістрів. За тривалий час викладання на магістеріумі Івашина міг би зробити якісь кроки до того, щоб мати таке право офіційно.


Щоб ніхто не думав, що це все спрямовано проти нього, скажу, що такого права позбавили ще двох викладачів. Але мова не йде про звільнення чи про повну заборону викладати. Їм заборонено викладати для магістрів. Бакалаврат же залишається відкритим».



http://kiev.svidomo.org/journalists/varto-pidtrymaty-studentiv-i-cherez-dva-dni-tebe-vzhe-vidstoronjujut-vid-vykladannja.html

Немає коментарів:

Дописати коментар